onsdag 27 oktober 2010

Klossar!

Igår så tog vi först en runda till Arbetsförmedligen där Anders hämtade lite papper och jag passade på att prata med en studievägledare om valmöjligheter till att börja studera till våren...och gissa vad? jo jag tror att jag redan har hittat en utbildning jag vill gå på...det är en kockutbildning på ett år och på gymnasial nivå så jag slipper läsa upp något på Komvux! Woho!
Idag ska jag ringa runt och sätta Orion på kö till förskola så vi är så redo vi kan bli för våren..oj vad jag ser fram emot det här!
Och sedan hoppas jag att jag räknas som 25 år nästa år för då får jag ett mycket bättre studiebidrag än vad jag annars skulle få.
Det ser ljust ut det här, sånt blir man glad av.
Och efter vi hade varit på den ytterst tråkiga Arbetsförmedligen där man inte fick krypa runt på golven eller riva ner något (enligt Orion såklart) så åkte vi till Leos och var där ett par timmar och oj så glad han var över det...lillkillen var i paradiset med andra bebisar och en massa stora legobitar som mamma och pappa byggde upp så han kunde riva ner det...jag tror det måste vara Orions favoritintresse.
När Orion blev trött som en gris så packade vi ihop och åkte och handlade en klosslåda åt honom så nu kan vi bygga (och riva) hur mycket som helst på hemmaplan!
Så här mycket gillas det:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter verkligen positivt!
Vad Orre är gullig och glad med sina klossar.
Kram E

Moster Fia sa...

Åååå gulle dig Orre!! <3