onsdag 20 oktober 2010

Spegel Spegel på väggen där....

..säg mig vem som fulast i landet är?
Nu när jag har halsfluss, svullet ansikte, stripigt hår och ett munsår som täcker halva överläppen jag kan jag lugnt nominera mig själv som det.
Vill klättra upp i ett kyrktorn och stanna där för resten av livet och ringa i klockorna.
Piss ont i halsen men ingen feber tack och lov men fan är jag trött som bara den ändå och immunförsvaret jobbar väl på och det är därför.
Sedan får jag dåligt samvete för lilla Orion som inte har fått mycket så mycket att göra under dagarna förutom att klänga på oss som som en liten apunge...han har förresten blivit väldigt glad i att tigga mat från oss och blir skitsur om han inte får smaka en liten bit eller två.
Mycket händer med Orion och allt kan man inte förklara, även om det inte verkar för andra som ha förändrats alls mellan en gång och en annan vet man som mamma alla små hyss han har fått för sig hemma och alla små framgångar som händer titt som tätt.
Vi måste skaffa en gå-vagn till honom snart för den delen med för han vill ställa sig upp mot saker som flyttar sig iväg vilket tyder på att han vill börja försöka gå...antar jag.
Och verkligen INGET har hänt de sista dagarna, eller jo Anders fick inte jobbet...suck..men men det är bara att kämpa vidare.

..Ja det var väl det?...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du blir snart ditt vanliga snygga jag...influensan varar ej för evigt.
Roligt att höra om Orres utveckling.
Kram E

Lilla familjen! sa...

Det var inte flunsan utan det är en halsfluss vilket är bra för det smittar inte lika lätt som influensa så Orion och Ander har inte blivit sjuka...än?