måndag 18 oktober 2010

Sur hals och feber..

..men jag är uppe ändå med Orre så länge jag känner att jag orkar så att Anders får sova lite till så att han orkar sedan när jag ligger utslagen på soffan och tycker synd om mig själv.
Som sagt så var inte gårdagen direkt den bästa för mig men Orion var på fint humör hela dagen och jag var pigg nog på förmiddagen att ta hand om honom utan att vilja skjuta mig själv i huvudet.
Sedan kom Minna och vi satt och pratade lite i någon timme och sedan var det dags för Orions tupplur och då passade jag på att lägga mig ner också för jag var helt slut.
Och precis när jag höll på att somna så började jag frysa...sedan huttra och blev yr och det flimrade framför ögonen på mig och då fick jag tvinga mig upp för att ta tempen som låg på över 39 och sedan kasta i mig ipren och sedan la jag mig ner igen.
Orion sov ungefär 2½ timma på eftermiddagen vilket var bra men när han vaknade så fick jag tvinga mig upp och jag kände mig som ett föl som skulle resa sig för första gången i sitt liv och fick kämpa för att sitta och mata honom.
Då kastade jag in handduken för dagen och bad Minna att ta hand om Orion den sista timmen innan Anders skulle komma hem och sedan gick jag och la mig igen.
Och Anders var gullig och köpte en pizza åt mig som han hade med sig när han kom hem sedan åkte han iväg igen för att lämna av Minna i stan och sedan drog han och Orion till teatern och var där sista timmen av mötet.
Tydligen hade Orion varit hur gullig som helst och varit helt fascinerad av folket som skuttade runt på scenen!

Jag låg dock som en strandad val i soffan med täcke och mådde skit hela kvällen med hög feber och hjärtklappning, fy vad jag hatar influensa...hemskt hemskt hemskt.
Men lite sömn lyckades jag få inatt iallafall även om jag var tvungen att vända på täcket och kudden då och då för att den blev dyngsur.
Nu börjar jag bli trött men ska försöka vara uppe en halvtimme till...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du piggar på dej snart! Tur ändå att du fick barnvakt. E

Moster Fia sa...

Krya på dig sis! Kram <3