onsdag 10 november 2010

Hujedamig...

..vilken dag.
Först så skulle jag iväg tidigt för att träffa kuratorn för första gången och Anders skulle skjutsa mig och natten till idag var jobbig med skrik från Orion och så när han vaknade var han ledsen och inte alls lika glad och pigg som han brukar och jag trodde mest att han var trött efter natten och tänkte inte mer på det.
Men medan jag hade min samtalstid så skrek Orion i nästan timme nonstop och var riktigt ledsen och otröstlig och då misstänkte vi att lilla Orre har fått öroninflammation för han höll sig konstant om örat och hade feber så vi ringde till vårdcentralen och fick en tid senare på eftermiddagen.
Under tiden vi väntade på det så sov Orion en hel del och då ringde vi mormor Mia för att se om hon behövde något hem men hon svarade inte så vi ringde Ann-Sofi och hon berättade att Mia ligger på sjukhuset efter att ha trillat i golvet någon gång under natten som varit och har fått en hjärnblödning.
Än så länge vet vi inte hur allvarligt det är men hon är iallafall så pigg att hon förstår vad sköterskorna säger och vi alla hoppas på att hon repar sig efter det här, Usch usch usch!
Ja och sedan så var det tid för besöket och det var som vi trodde...Orion har fått en redig öroninflammation och får nu äta pencillin men utöver att han är lite tröttare än vanligt och feber så har han lyckats stojat en hel del ett par timmar nu, Alvedon i rumpan gör susen!

Men usch usch usch vilken tråkig dag....stackars Mia och Orre....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja stackars Mia och Orre!
Hoppas båda repar sig!
Kram E