måndag 29 november 2010

Ny garderob!

Japp idag har vi varit och inhandlat 8 plagg åt Orion eftersom han börjar växa ur 74:orna, har lite kläder redan i storlek 80 men för en liten bajsing som Orre krävs det en hel del annars får man tvätta till förbannelse.
Så det blev 3 par byxor, 3 par bodies och 2 st pyjamaser, gött gött!
Sedan börjar jag tänka på att Orions overall börjar bli lite väl tunn för dagar som dessa och hans fötter tittar ständigt ut genom den och man vill inte att lillen ska frysa om tårna och vi har en tjockare overall som vi fått av pappa men problemet är att vi inte har något bra att sätta på fossingarna hans..vi köpte ett par termotossingar åt honom som håller värmen men de åker av stup i kvarten och sedan är det händerna, jag tycker att vantarna som finns ute i handeln är på tok för tunna...suck.
Sedan blev det lite andra inköp såsom blöjor, strumpor..hårfärg.
Jag har blivit blondie igen och den här gången tänker jag inte färga det mörkare/rött igen, jag har (för sista gången) förstått och lärt mig att jag alltid går tillbaka till blond igen och det är onödigt att utsätta den stackars skalpen för slitaget det innebär att bleka håret.
Sedan önskar jag Anders lycka till ikväll för han är borta i Vislanda och ska göra en demo, vi får hoppas att han drar hem en jackpot och lyckas sälja + få en massa namn!
Nu ska jag slappa i soffan och mysa framför tv:n.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du passar bäst i blont Sussi, det är ju naturligast till din hy.
Till jul kommer det litet klappar som Orre passar i. Kram E

Moster Fia sa...

Blondes have more fun!!