fredag 3 december 2010

B-L-O-S-S-A!

Glöggen heter Blossa!
Ja det är väl inte svårt att gissa att jag sitter här och myser med glögg och pepparkakor med ädelost och oj oj oj så gott det är.
Det är lite kul hur två så olika saker kan smaka så otroligt gott tillsammans, det var inte den första tanken som kom när jag först hörde om att man kunde ha ost på pepparkakor...det lät bara äckligt.
Nåja, pmsen jag hade tidigare mildrades en hel del när jag tvingade mig (och Orion) att klä på oss kläderna och gå till netto och handla vilket ligger en bit bort.
Jag ångrar det inte..vinterkylan väcker upp en och Sverige blir nästan lite magiskt när det är riktigt kallt och tjock snö som ligger i drivor och glittrar.
Det var också då jag fick lite julkänsla och tänkte att det är dags att mysa med lite av det goda.
Efter någon timme kom vi hem och Orion och jag var båda på ganska gott humör och jag fick lust att städa och Orion kröp bakom mig och höll i slangen.
Sedan kom Ann-Sofi över och det var kul att få lite sällskap eftersom Anders har varit borta och jobbat hela dagen och hon stannade framtill att Orion skulle sövas.
Så ja det var den dagen..jag trodde det skulle bli en katastrof med all ångest jag hade i bröstet imorse men den blev inte så illa!
Nu ska jag gå tillbaka till att stoppa i mig pepparkakor och dricka glögg tills jag får magont! Ciao!

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Jaaa.. D e väl inte svårt å gissa att jag sitter här en fredakväll å myser m... Suuuu.. SSSSsss.. Hhh.. Iiiiiiiii!! Muuuums :D