onsdag 22 december 2010

Fest Fest Fest!

Ja vi har hunnit varit här i två dagar men det har varit väldigt fullspäckat schema och jag har inte hunnit uppdatera bloggen men nu har det lugnat sig lite.
Vi åkte upp på måndagen och blev lite väl sena, jag hade tänkt att vi skulle lämna Växjö innan 12 men Anders hade bokat in ett återbesök hos en kund vid den tiden så vi blev drygt en timme sena med planeringen.
Väl påväg sen så sov både jag och Orion den första biten av resan och sedan stannade vi i Gränna och tog en paus och Orion fick äta lite och få sin blöja bytt.
Sedan hoppade vi in i bilen och körde resten av sträckan och färden blev inte alls så jobbig som jag hade ställt in mig på och sov mestadelen av resan.
Väl framme så välkomnades vi varmt av Mamma, Berndt och Alice och Orion var överlycklig över att få krypa runt och utforska omgivningen och sedan blev det god mat och full rulle för Orions del nästan hela kvällen.
Och igår så var det dags för fest för mig och Anders och första (!) natten som vi sovit borta och Mormor Elisabeth var barnvakt.
Vi åkte in till Södertälje och checkade in på hotellet och tog det lite lugnt ett tag och gjorde oss iordning och det var ju maskerad så jag hade på mig en folkdräkt och Anders var Crocodile dundee men våra utstyrslar var väldigt bleka om man jämför med många av de andras klädslar.
Jag får inte glömma bort att berätta att det var en firmafest och allt blev vi bjudna på av Anders jobb och det kändes hur skönt som helst.
Första timmen minglade vi nere vid receptionen med de andra 250 gästerna och sedan blev det dags för Tacobuffé och dricka vilket smakade väldigt gott.
Sedan var det dags för auktion, det är nämligen såhär att man fick en bonus var gång man sålde en produkt i såkallade Pro-Aqua dollar som man budade med på saker på festen och Anders budade hem ett Nintendo Wii! Jippi!
Sedan blev det mer dricka...och lite mer och det var dags att flytta sig till festlokalen där dem hade ett band som spelade och första omgången var det väl inte så många som hakade på att dansa men jag och Anders shakade loss ordentligt och när de senare uppträdde igen som var det totalt ös! en riktig rockkonsert skulle jag säga och jag skrek mig nästan hes, hur kul som helst var det och efter att bandet hade spelat så var vi så trötta att vi gick och la oss och inte sov jag direkt bättre än jag brukar annars men kroppen har väl vant sig vid en viss rythm.
Hotellet hade en grym frukostbuffé med allt möjligt att välja på och jag kände mig så bortskämd, annars brukar man bara äta en tråkig skinkmacka på morgonen när man är hemma.
Tänk hur gott det hade varit att ha det så varje morgon..mums!
Efter det så vilade vi oss ytterligare och sedan blev det till att packa ihop och resa hem till Mörkö och busungen!
Hitills har vi hunnit att både spela med Wii och öppna paket och Orion fick en hoppande hund och en rolig brandbil av mormor och jag och Anders fick en jättefin toaster och mysiga strumpor i vinterkylan så vi är jätteglada och varma om fötterna!
Vi har verkligen haft det underbart när vi varit här och det har varit så skönt att komma ifrån vardagen...tack tack tack!
Nu ska vi bara ta det lugnt och när Orion har gått och lagt sig ska vi titta på stjärnhimlen och spela lite Wii och sedan åker vi ganska tidigt imorgon så att det inte blir lika sent som när vi for upp.
Nåja det blev ett långt inlägg men det är det värt, vi har haft det hur roligt som helst!
Ha en fin kväll allihop!

2 kommentarer:

Moster Fia sa...

Wow, låter verkligen supernajs!! :D

Hoppas ni hinner hämta ut paketet från mig innan Julafton.

Önskar er en riktigt GOD JUL!

Kramar <3

Anonym sa...

Tack för besöket!
Önskar er en riktigt God Jul!
Kram E