lördag 25 december 2010

God jul!

..ja jag skrev inget blogginlägg igår på själva julafton men ej är julen över, den har ju bara börjat!
Vi firade julen hos Mia med Ann-Sofi, Nicklas och Jonas och fick ett hejdundrandes stort och otroligt gott julbord!
Min syster Sofia hade skickat en väldigt bra och fin julklapp till Orion i form av en tomtedräkt som passade helt ypperligt att ha på sig igår och han var den sötaste tomten jag har sett!
Och han fick sitta med vid julbordet och smaka på både de goda köttbullarna och lite julmust, det gick hem med succé.
Efter maten samlades vi i vardagsrummet och såg på Kalle Ankas julafton...eller ja jag försökte kolla till och från, Anders och Nicklas var så trötta så den ena somnade i Mias i säng och den andre i soffan.
Men Orion var det fart på! han hade ju jobbet att vara en glad tomte och det gjorde han väldigt bra framtill han blev totalt utknockad efter sin egen middag och tog en tupplur med sin pappa medan mamma Sussi också passade på att lägga upp fötterna och titta på "Kan du vissla Johanna" som är en väldigt rar film.
När den var slut vaknade Orion och Anders och då var det god tid att åka hem för Orion började kinka så mycket för att han inte fick dra ner alla porslinsföremål.
Då var julafton i princip, både jag och Anders gick som i koma och tittade på Harry Potter och Orion däckade relativt tidigt igår.
Det behövs inte mycket för att man ska vara nöjd och stort tack till Ann-Sofi som lade ner så mycket energi på det fina julbordet, och såklart tusen tack för julklapparna!
GOD JUL!






1 kommentar:

Moster Fia sa...

Åååå vilken söt tomte!! :D