onsdag 1 december 2010

Härliga vinterland!

Åh så härligt det är nu när det är iskallt ute och snön gnistrar, det är ljust ute och luften är frisk!
Idag har vi först varit på bvc, det gick jättefint och han väger 9.3 kilo och är 73 cm lång.
Dock så har han inte ökat i vikt så mycket sen senaste tiden men vår sköterska sa att det är ganska vanligt vid den här tiden eftersom de gör av med så mycket energi och vi ska inte glömma att han hade rännskitan i över en vecka och det kan också påverka viktuppgången.
Men äter som en häst det gör han!
Utöver det så lät allt väldigt bra, han har fin kontakt och utvecklas som han ska..vi har så en så gullig sköterska som verkligen lyssnar och ger goda råd.
Efter det så blev Orion utmattad så han fick sova någon timme innan vi åkte på mitt samtal vilket var väldigt skönt och jag känner att jag börjar bli mer och mer bekväm med min terapeut, hon verkar jordnära och genuint snäll till skillnad från den jag hade för ett par år sedan som jag blev totalt avskräckt av.
Ja och efter samtalet så tog vi en liten tur med barnvagnen nere i stan och jag passade på att köpa långkallingar till mig och ett par varma och gossiga tossor och ett par rediga vantar till Orion så att jag slipper oroa mig för att han ska frysa när vi är ute på äventyr!
Dessutom som lyckades jag komma ihåg att ta en bild på Orre när vi var ute och spatserade.

















Förresten så går tiden så fort! nu är det december och snart är det jul och det dröjer inte länge förrän Orion fyller 1 år..och min syster 30! oj vilket partaj det ska bli!

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Yes, århundradets kalas blir d!! :D
Fin bild p Orre <3