lördag 18 december 2010

Nu snöar det igen...

..och vad gör det? jag tycker att det är trist när folk klagar över det vackra vinterlandet vi har fått detta år.
Och visst jag förstår att det är jobbigt när det kommer till att köra bil m.m och till och med för mig blir det jobbigt att köra barnvagnen genom snödrivorna men man får sig lite styrketräning!
Allt är bättre än novembermörker och slask..
Det har varit en ganska hektisk vecka och Anders har bara haft en dag ledigt sedan förra veckan så jag är ganska trött, och det är Anders också.
Men det är bara idag och imorgon som Anders jobbar och sedan blir det lov! på måndag drar vi till Mörkö och sedan blir det flera dagar som Anders är hemma under julen...oj så skönt!
Och Orion mår bra även om det blir lite väl tråkigt emellanåt men han kommer ha det rock around the clock uppe hos mormor Elisabeth om ett par dagar.
Anders fick ett jobberbjudande och det var samma jobb som han hade när jag var gravid och där sparkade jag bakut och protesterade för det är allt för knasiga arbetstider och det kommer inte funka alls om jag ska börja plugga till våren.
Vi får se hur allt ter sig...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var inte det ett nattjobb?
I och för sej så kan han ta det i ett par månader tills du börjar plugga och söka nåt annat under tiden. Kram E

Lilla familjen! sa...

Jo men det var ungefär 4 nätter i veckan och arbetstiderna var 17-7 på morgonen vilket inte funkar.

Moster Fia sa...

Mmmm me love Winter too! Åkte skidor i skogen idag, va superhärligt :D

Skönt m en liten semester, hoppas nu får d görgött hos mommo å moffa!

Kram <3