torsdag 16 december 2010

Ytterligare en dag..

..som snart är över.
Idag har Anders varit ledig och det har varit så skönt för han har arbetat varje dag nu i en vecka så det har varit ganska hektiskt.
Imorgon blir det dock arbete för honom hela dagen och hela helgen med men sedan blir det ledigt över julen! jippi! åh så skönt.
Idag har vi varit och handlat, Orion fick en liten slant av hans gammel morföräldrar som jag skulle köpa något roligt åt honom för i julklapp och det blev en rolig liten lekstation som blåser upp bollar och har musik till.
Lite svårt att förklara kanske men till och med jag tycker den är rolig att leka med (egentligen skulle man väl ha slagit in den och väntat till julafton med att öppna den men Orion är så liten än så för honom gör det detsamma!)
Sedan har det blivit lite inköp av julklappar och jag tycker det är lite tråkigt att vi inte kan vara så generösa som vi skulle vilja vara men än vet vi inte hur mycket pengar vi kommer ha att röra oss med.
Sedan åt vi "julmiddag" det vill säga att jag beställde sushi och Anders tog sig en pizza, gud så gott det var och nu har jag stillat mitt sushibegär.
Orion gick inte heller lottlös, han fick kyckling med örtagårdsröra vilket han älskar..och lite saft på det och en smarrig dessert!
Men nu har Orion somnat så nu ska vi glo på "Expendables", Ciao!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt med litet ledighet för er...
Jah köpte gröt till Orre och några barnmatsburkar så han slipper svälta hos mormor! E

Moster Fia sa...

Mums mums! Här har d ätits pizza å nu naturgodis :P