söndag 2 januari 2011

Nyårslöften och bajsblöjor..

..Ja så var vi inne på det nya året och nu ska jag och Anders ge oss in på att banta av ett par kilo! Nu ska jag köra stenhårt på LCHF-dieten och se hur det funkar och om det ger något resultat.
Jag kan säga att vi hade en mysig nyårsafton med mycket gott att äta och en glad liten Orion som var uppe sent på kvällen, dock ej så sent att han hann se några fyrverkerier och det ska bli så kul när han blir lite äldre att få fira av några i hans närvaro..det kommer han nog gilla!
Första dagen på detta året så träffade vi Anders mor, bror Jonas och hans syster Marie och åt lunch på en restaurang och maten var väldigt god men det blev ett ganska abrupt avslut för Orion passade på att skita ner sig totalt och jag hade glömt att ta med mig blöjor...hujeda mig..
Senare på kvällen kom Mats och Fredrik över för att spela rollspel och Orion satt och hängde med killarna ett tag.
När jag skulle byta till nattblöjan så tänkte jag att jag skulle passa på att vädra hans rumpa lite och såklart så passade han på att krypa ut i vardagsrummet och kissa ner hela golvet och halka runt i det och det såg ganska komiskt ut måste jag säga, ingen fara på taket och ingen skada skedd!
Och idag..ja jag har storstädat hela lägenheten och speciellt köket, moppat, torkat och donat som en galning och sedan tog vi en promenad till hästhagarna så Orion fick titta på dem och sedan hem igen efter det.
Anders åkte på jobb mot eftermiddagen och jag och Orion tog ett bad och sedan kom farmor Ann-Sofi över och spenderade ett par timmar med oss och lekte med Orion.
Nu ska jag snart gå och knyta mig, Ciao och gonatt!

3 kommentarer:

Moster Fia sa...

Orre då, he he.. Moppat å torkat som en galning..? Va hände m supersugaren då?! Den som kunde dammsuga, moppa, torka, luftrena å göra allt..

Lilla familjen! sa...

Jo den används flitigt, men den är ju manuell som en vanlig dammsugare..bara att det blir så mycket renare och luften omkring blir ren när man rengör också!
Fast det betyder ju inte att man inte skräpar ner nu i lägenheten med grus och skit man drar med sig in utifrån och brödsmulor som min man flitigt ser till att lämna kvar på köksbänkarna..
En mors slit tar aldrig slut.

Lilla familjen! sa...

Jo den används flitigt, men den är ju manuell som en vanlig dammsugare..bara att det blir så mycket renare och luften omkring blir ren när man rengör också!
Fast det betyder ju inte att man inte skräpar ner nu i lägenheten med grus och skit man drar med sig in utifrån och brödsmulor som min man flitigt ser till att lämna kvar på köksbänkarna..
En mors slit tar aldrig slut.