fredag 7 januari 2011

Tiden på månaden..

..jaha så har man fått sin pms igen..usch jag mår så dåligt av det och idag kände jag att jag står inte ut med att ha det såhär längre så jag har bokat in en tid hos doktorn så jag kan få lite hjälp för det här..
Jag hoppas att jag kan slippa det här redan nästan månad, det förstör mer än en vecka för mig varje gång och det blir inte lättare att hantera heller för det är som om känslorna inte går att styra.
Jag sover sämre och är konstant trött, jag känner mig väldigt deprimerad och får gråt attacker och svår ångest...det slipper man mer än gärna.
Sedan har Orion sovit som en kratta den senaste veckan, han sover okej på kvällen men sedan vaknar han upp och gallskriker eller är jättepigg mitt i natten och sedan har han också skitit ner sig totalt varje morgon när vi ska gå upp så att pyjamasarna är helt nerbajsade och snuskiga.
Men utöver det så är han glad och jag har börjat mata honom mer och mer med hemlagad mat så idag har han bara ätit sådant som jag har lagat till, först köttfärsås med spaghetti och till middag laxröra.
Nu är han så stor att han kan äta nästan allt vi äter bara man ser till att spara på saltet och kryddorna.
Och så har vi alla varit väldigt lata när det kommer till matningen men nu tränar vi både med att han ska dricka själv vilket går bättre och bättre, han vet hur han ska hålla men han tränar fortfarande lite på att hålla upp flaskan högt upp nog för att något ska komma ur och sedan får han träna med skeden lite när vi äter.
Bilder har det blivit dåligt av också och det är för att jag är så trött på vår skitdåliga kamera som knappt kan ta en hygglig bild men snart får vi en ny helt gratis! bara att hålla ut...bilder kommer!
Nu blir det till att byta en nerbajsad blöja och bada!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra om du får hjälp för PMS...
Orres dåliga mage kanske beror litet på byte av kost, mer hemlagat?
I så fall borde hans mage vänja sig med tiden.
Ha det bra alla 3.
E

Moster Fia sa...

Kan rekommendera jättenattljusolja i kapslar. Går att beställa via topformula på internet. Har lindrat min pms väsentligt, å känner en annan som oxå blivit hjälp av d.

Hoppas Orres mage går om sig snart, annars kanske ni kan beställa nåt kosttillskott t honom oxå ;)

Kram!