söndag 27 februari 2011

I morgon börjar Orion bli stor...

..för då ska han börja på förskolan på riktigt!
Fast bara tre timmar denna vecka och det tycker jag är bra så han får vänja sig när det sen blir längre timmar medan jag pluggar och Anders jobbar(?).

Jag önskade mig ett par saker igår och de flesta gick inte i uppfyllelse men det blev bra ändå även om Orion var ganska grinig efter sin sovstund.
Fast jag köpte ju tulipaner och det är jag glad över!
Det är bara att gå fram och lukta på dem så får man känsla utav härlig vår.

Det var planerat att jag skulle laga kassler i ugn och då tänkte jag att först gör det när Anders har kommit hem men vid den tidpunkten var jag så förskräckligt hungrig och blodsockret låg på botten så det blev pizza istället...som jag senare mådde dåligt av i form av det typiska "Varför åt jag den där pizzan? Fan vad tjock jag börjar bli!"
Och det stämmer väl till en del, just den här vintern har jag inte varit aktiv och det har blivit en del småätande på kvällarna när Anders har arbetat sena pass.
Sedan hjälper det inte mig att min man är en godisråtta..
Jag får försöka se till att bli mer aktiv när våren kommer och ta cykeln till skolan och för guds skull äta mer sallad!

Nog om det!
Idag arbetar Anders samma tider som igår och det går väl an även om jag tycker det är lite tråkigt att han måste jobba så mycket på helgerna och jag börjar undra hur det ska funka när jag sedan börjar plugga heltid?
Vi får se, vi får se.

Annars kommer Ann-Sofi hit någon gång efter lunch så då får jag lite sällskap och Orion med som är så förtjust i sin farmor!
Nej nu blir det att klä på den lilla illbattingen och göra något konstruktivt..hmm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är nog så att det lätt blir småätande och litet aktivitet under en så lång och kall vinter.
Hoppas det blir en fin em med farmor.
Kram E