torsdag 24 februari 2011

Lite bättre..

..vaknade ganska tidigt idag efter att Orion hade sovit en hel natt utan att vakna en enda gång, fortsätt gärna så gubben!
Men det var skönt att vakna lite tidigare och slippa att stressa som springa runt som en yr höna innan vi skulle till förskolan.
Redan i morse kände jag mig ganska uppåt trots att den kalla vinden bet i kinderna och det är antagligen på grund av att jag visste att både jag och Anders hade fått sova bra inatt och det behövdes speciellt för Anders del som var helt utsjasad när han kom hem från jobbet igår kväll.

Och så var det såklart fortsättning på inskolningen idag och det gick bra!
Vi gick iväg över en timme och satte oss med de andra föräldrarna som håller på att skola in sina småttingar och fikade i köket.
Det hade varit lite smågnäll men inget personalen inte kunde hantera och imorgon blir det nog lite längre än idag, vi får se hur det går då!

Ätandet går si och så men han får i sig det han behöver, jag har dessutom skaffat en låglaktos välling och det verkar som om hans gaser har minskat en hel del idag.
Vem vet han kanske är laktosintolerant?
Det lär vi väl få reda på förr eller senare..

Nu har Anders åkt till jobbet och jag ska gå och ta hand om en kinkig Orion sedan kommer Ann-Sofi hit lite senare och då blir nog Orion glad!

2 kommentarer:

michelle sa...

hi sussi
my name is michelle im a friend of anders.
i became a mother just after you and i have a older son. so i know how you feel, constantly tiered and depressed.
If you need advice or someone to talk to anders has my email.

MVH Michelle

Anonym sa...

Kul att det går bra på dagis...
och så skönt om Orre äntligen börjar sova om nätterna.
Kram E