tisdag 5 april 2011

Bakverk...

..idag har jag varit i köket hela dagen och temat för denna vecka är bakverk!
Eftersom att jag aldrig varit så förtjust i att baka så valde jag att först göra Pizzabullar och sedan två äppelpajer.
Båda blev faktiskt helt ok, speciellt äppelpajen med kanel kan jag erkänna att jag är nöjd med...fast jag måste säga att jag måste börja tro på mig själv också lite mer och inte rita fan på väggen hela tiden.
Och oj så mycket mat det blev! jag tror att det blev mer än 10 olika sötsaker och till lunch hade ett par tjejer gjort kebabspett med tillbehör och det utsökt!
Fast allt bra trött var man när man kom hem och jag kommer inte vara uppe länge till kan jag lugnt säga.

Orion har mått bra idag och det hade gått bra på förskolan..personalen berättade att han väckt alla andra barn under sovstunden, en sån buse han är!
Ann-Sofi har varit med oss här ett par timmar och det tyckte Orion självklart om även om han har varit väldigt trött mot kvällen.
Mamma Sussis bot mot trötta barn: ett roligt bad och välling!

Nej dags att andas ut lite och slappa framför teven.
Ha en fin kväll allihop!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det gjorde du bra, äppelpaj,mums!
Du får då smörja kråset ordentligt på skolan...
Ha nu en fortsatt fin vecka och hoppas Orion låter kompisarna få sova på dagis...
Kram
E