onsdag 6 april 2011

Fyra steg!!

Orion tog nyligen hela fyra steg utan stöd! jag är helt till mig!
Han kan bara han vill! Jippie!
Som mamma blir man så dunderstolt när sånt här händer, nu är det inte länge kvar innan han börjar gå helt själv men han väljer fortfarande att krypa när han ska fram..bekväma lille fisen.

Idag har jag varit i köket igen och gjorde en grönsaksgratäng som inte direkt blev någon hit men jag blev inte så besviken faktiskt..tyckte inte att receptet var speciellt lockande till att börja med och hade total idétorka när jag skulle hitta något att laga till.
Utöver det så gjorde jag och min klasskamrat Sarah raggmunkar och stekt bacon.
Men ni skulle ha sett bakelserna....Phinocchio-tårta, mockakakor, citronpaj och en rejält fin frukt-tårta..oj vad duktiga många där är och verkligen ligger manken till!
Jag kände mig inte på topp från början idag men nu känner jag mig lite mer hemma i köket så nästa vecka så ska jag våga lite mer och laga till något riktigt gott (hoppas jag)!

Anders jobbar på som vanligt på kvällarna och ikväll har han två pass men det gör inget, imorgon ska jag ta en lyxig tupplur när Orion är på förskolan innan jag beger min till min kurs.
En lite dålig nyhet är att vår bil behöver repareras och för en ganska dyr peng så vi funderar på att sälja den till en bekant och sedan köpa en annan bil av honom som är lite äldre men funkar...vi får se.
Det har varit en bra månad för Anders och han har sålt ganska bra så förhoppningsvis håller vi oss flytande ett tag till.
Jag hoppas att jag får mitt csn i slutet av den här månaden...

Livet känns lättare nu när vi har mer rutin..Orion har börjat på förskolan och han trivs, jag har börjat på kurs och jag trivs.
Känns som jag har babblat på här nu...nu ska jag se klart på Scott pilgrim vs. the world och leka med Orion.
Ha det bra allihop!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt Orion!
Snart springer du tror mormor.
Lycka till med fortsatt matlagande.
Kram
E