tisdag 17 maj 2011

Arbetsintervju!

Anders är just nu på en arbetsintervju för ett jobb som skulle passa oss perfekt med bra tider och lediga helger...håll tummarna!
Ja så vad har hänt?
Inte mycket, helgen var regnig och ganska kall..det blev lite promenader och en fika med Ann-Sofi och Orion nere vid Strandbjörket.
Och igår gick jag och Anders på bio där vi såg Thor.
En helt okej film och det var skönt att få göra något med Anders på tumanhand.
Och skolan? Det går framåt.
Idag var jag i köket och temat var att laga en kall huvudrätt så jag gjorde en melonsallad med quinoa och kyckling och en citron/honungsdressing till det.
Jag är väl inte missnöjd direkt men jag blir arg på mig själv för att jag inte vågar så mycket som jag skulle vilja.
Jag mådde bra tills efter lunchen men så fick jag ett ordentligt magont och efter en halvtimme på toastolen så kastade jag in handduken och åkte hem.
Anders var gullig idag och lät mig få vila ut efter det och jag sov säkert i över två timmar.
Jag mår bättre men vi får se om jag kommer orka vara i köket i morgon eller om jag läser teori istället.
Andra alternativet känns mer aktuellt nu för jag ligger efter en del efter lunginflammation.

Och Orion?
Han mår fint och mycket händer just nu.
Han vill veta vad allt är för något och pekar samtidigt som han säger "dä?!"
Han har också börjat gå lite mer spontant helt själv men det passar honom fortfarande bättre i smaken att krypa till dit han ska.
Allt går fint på förskolan och han är en liten lycklig grabb med stark vilja så inget nytt på den fronten!

Nej nu känner jag att jag behöver vila lite till så att jag orkar med skolan imorgon.
Hoppas att ni mår bra och jag återkommer med besked om huruvida Anders fick jobbet eller ej.


Och Orion?

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till med jobbet, skolan och allt annat!
Vi hörs!
Kraam
E