onsdag 7 april 2010

Hello

And good morning!.
Här sitter man med en bebis på magen som försöker varva ner lite innan han blir totalt övertrött.
Just nu snarkar han lite halvt och det är ju alltid ett gott tecken.
Läkarbesöket igår gick bra och Orion ser såklart ut att vara frisk som en nötkärna!.
Vi gick runt lite med barnvagnen i Centrum och utförde lite ärenden och jag har insett att jag har inga skor just nu som jag inte får skoskav av på ett eller annat sätt.
Alla skor känns för små och jag tror att jag fortfarande har liiiiite lite vätska kvar sen graviditeten.
Orion hade en orolig dag igår och han vägrade sova några längre stunder än 20-30 minuter åt gången och det var svårt att få honom att komma till ro överhuvudtaget.
Till och med i barnvagnen började han grina efter ett litet tag när vi var i Alvesta så Anders fick bära runt på honom för att han skulle lugna sig lite.
Men framsteg gör han! man ser att när man håller upp något intressant framför honom så vill han greppa det och gör små försök och det dröjer inte länge innan han har kontroll över det tror jag.

Idag blir det att åka in till Växjö för Anders ska på arbetsintervju för ett sommarjobb så vi håller tummarna!.
Jag ska följa med och ta en liten rundtur med barnvagnen hade jag tänkt under tiden sedan kanske åka och titta efter skor om vi orkar.
Senast igår så varnade läkaren oss på BVC för att gå in i butiker och andra offentliga platser där det är mycket människor eftersom RS-viruset härjar för fullt där ute...tydligen har många barn i både Växjö och Alvesta smittats av det och blivit riktigt dåliga så att de har fått läggas in och det vill jag gärna undvika så gott det går.
Men snart är det sommar och då kommer det vara fritt fram att gå ut.

Och förlåt för att jag har varit så dålig med bilduppdatering de senaste veckorna men jag har varit antingen för trött eller så har jag helt enkelt bara varit lite glömsk men ska skärpa mig!.

Nåväl, återkommer.
Ha det bra därute!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint att Orion mår bra...
Nu åker vi iväg till Norrland några dar så vi hörs senare...
Ha det så bra, lilla familjen!
Mormor E

Moster Fia sa...

Ja snat e d somma fö allt smö i Småland ;)