lördag 10 april 2010

Koka ägg.

Och låt dessa koka i 7 minuter...eller?
Hårdkokta det vill säga.
Ätas upp behöver de iallafall innan datumet går ut, denna gång ska inga ägg kastas!.
Jag ville ut på äventyr igår så det bar iväg till Växjö där jag först bytte ett par brallor jag köpt för det visade sig att de jag köpt var på tok för stora så jag fick riktig hängröv av dem.
Sedan hälsade vi på hos Anders bror Jonas lite snabbt och glodde på när han spelade poker och sedan hjälpte Anders honom att få upp en taklampa.
Sedan köpte vi Sushi och Subway och åkte hem till Orions farmor Ann-Sofi och satt där och hade det mysigt ett par timmar.
Sedan blev det fart på Anders för han ville minsann inte missa SG Universe så hem åkte vi och jag gick la mig efter någon timme.
Dagarna går verkligen snabbt när man har barn, eller rättare sagt så går eftermiddagarna och kvällarna snabbt men de timmar då jag är ensam på morgonen känns som en evighet.
Jag har också sovit sämre den senaste veckan..det känns som om jag aldrig riktigt kan koppla och gå ner i djupsömn utan att vakna upp flera gånger innan Anders går och lägger sig.

Jaja jag får väl bara försöka slappna av lite mer och koppla bort, inte oroa mig och stressa upp mig själv så mycket för ingenting.

Vad kan man hitta på idag då?
Det är inte så jättevackert väder ute men man ska väl försöka ta sig ut på en promenad om inget annat händer.
Dags snart att väcka Anders så att man kan få duscha, har längtat efter det hela morgonen då det ytterligare är en sådan sak man inte direkt kan ta för givet längre sen man fick barn!.

Ha det sålänge..

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Kastar alltid en massa ägg, måste skärpa mig =P Här i S-vall e d t.o.m. sol å lite vårigt idag =) Hoppas äggen blev lagom hårdkokta, dvs så de int studsar om man slänger dom i väggen, haha...