torsdag 1 april 2010

Nya tag!.

Blev inget bloggande igår för det var så mycket som skulle göras under dagen och Orion höll mig sysselsatt hela morgonen så där hann jag inte heller med någon morgonrapport.
Och nu sover han...om än han kanske kommer vakna snart, den här morgonen har han nämligen också tyckt om att leva om lite extra i luckan.
Nåväl!
Gårdagen började med en liten sovmorgon till 8 snåret så det var bussigt av Orion!.
Anders skulle intervjuas efter lunchtid så jag passade då på att springa ner själv till Alvesta och uträtta ett viktigt bankärende så där lagom innan påsk.
Det blev lite stressigt men jag hann!.
Efter det bar det av till Växjö med hela lilla familjen för att gå på samtal och det kändes skönt.
Hon tycker att vi snart borde försöka sakta men säkert införa sovrutiner för Orion på nätterna så att vi inte ska behöva vara uppe med honom.
Sedan så ska jag försöka ta lite mer intiativ till att träffa nya mammor och jag tänkte att jag skulle ta mig ner till babycafét här i Alvesta nästa vecka med Orion.
Usch jag börjar bli så trött på att bo här ute för det är så avsides och jag hoppas att vi kan flytta härifrån förr än senare men just nu får det duga.

Men men!.
Efter mötet så plockade vi upp Markus som skulle följa med oss hem för karlarna var sugna på att spela rollspel.
Och så blev det hämtpizza så vi slapp både matlagning och disk och sedan blev det matning av lille Orion, bad och massage och sedan efter det så var det bums i säng för mig.
Sov ovanligt dåligt inatt, jag brukar vakna upp lite då och då men just inatt var det ytligt och jag vaknade upp säkert 5-6 gånger under natten för att kolla på klockan.

Saken är den att vi fick egentligen inte så jättemycket gjort igår ändå om man jämför med hur mycket man kunde få gjort på en dag innan man fick barn, men att det ändå känns som en riktig heldag.
Man ändrar verkligen perspektiv på saker och ting när man har en liten i sitt liv!.

Idag blir det nog inte mycket som händer här utan kanske en liten promenix med Anders och barnvagnen om något.
Nu ska jag iallafall gå och väcka Drakpappan!
Ciao!
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter jättebra med sovrutinerna.
Hoppas solen lyser så ni kommer ut på litet promenader.
Kram mormor E