onsdag 21 juli 2010

Go' kväll!

Här sitter vi och tar det lugnt och ska snart sova så fort Orion ger upp för natten.
Inget nytt att berätta direkt förutom att jag gick ut på en promenad igår runt 8 snåret och tänkte att jag skulle gå till ICA kvantum för att köpa ersättning till Orion och som ligger ett par kilometer bort vilket jag aldrig gör igen.
Först så är det som sagt en bit att gå och det är en väldigt tråkig sträcka och när man väl är nära sitt mål så är det en stor bilväg emellan och inget övergångställe alls i sikte så man får ta en omväg som inte heller är direkt rolig.
Men jag var envis och tog mig till ICA och so far so good men sedan på vägen hem så tog gick jag fel stig i skogen så helt plötsligt var jag i ett bostadsområde som jag inte kände till och då började klockan krypa mot 21:30 och jag var redan jättetrött med ömmande fötter och begynnande skoskav men också ont i ryggen av att ha burit en väska på fel sätt på ryggen allt för länge och Orion började galltjuta för han blev myggbiten den lilla stackaren och trots att jag satte för myggnät så lyckades dessa små djävlar att ta sig in i barnvagnen så jag fick helt enkelt kuta tillbaka och börja på ruta ett.
Men det jag trodde skulle ta en timme tog helt plötsligt över två timmar och jag kan säga tack vare detta hann jag knappt lägga mig i sängen innan jag somnade.

Nu ska vi lägga oss...natti.

2 kommentarer:

Moster Fia sa...

Oj vilket äventyr!

Anonym sa...

Fy vilka elaka stickmyggor som anföll Orre!