torsdag 2 september 2010

Bättre idag...

..japp idag vaknade och kände mig lite lättare till mods och det antagligen dels för att jag fått sova 10 timmar i sträck och sedan för att jag fick min mens idag vilket antyder på att de väldigt jobbiga dagar jag hade innan kanske berodde på det?
Nåja skönt att den är tillbaka igen så att man slipper fler jobbiga hormon överraskningar (får man hoppas).
Trots att jag var jätteledsen och trött igår så tog vi oss ut och handlade höstkläder åt Orion och lite kläder till mig också.
Sedan hade vi problem att söva Orion på kvällen för han sov en sen middag och var pigg längre än vad han brukar så det är också antagligen därför han sov så länge imorse...både jag och Anders vaknade innan Orion!
Till slut somnade lillkillen och vi glodde på Hulken som jag inte orkade se klart utan jag får se klart den vid senare tillfälle.
Och idag har jag dammsugit och skurat i lägenheten och storstädat i allmänhet och det blir sån otrolig när man skillnad när man skurar gentemot att bara dammsuga golvet..gör man det inte på ett tag börjar det kännas instängt.
Efter att jag hade donat som en galning så åkte vi iväg till Moheda för att göra ett ärende och sedan tog vi en promenad där och jag måste säga att det är en bra mysig liten ort det där.
Samtidigt påminns jag om tiden i Alvesta och är så glad att vi har flyttat in till Växjö.
Ja efter att ha varit i Moheda och spatserat så åkte vi till Alvesta en snabbis och jag in till en barnbutik som säljer villervalla mössor som är så jättesöta!

Dessutom så fyller Orion 7 månader idag! kan man bli en stoltare mor?
Här kommer bilder utav fotomodellen Orre i sin nya mössor och bevis på att han kan stå!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Jag känner igen det där med nattsvart pms från min egen ungdom. Som väl är har det blivit bättre med åren. När de svarta dagarna närmar sej så är det bra att man är medveten om vad det beror på, alltså mensen. Då blir det lättare att hantera hormonstormarna även om man inte kommer undan helt.
Vad roligt att ni handlat litet kläder och vad fantastiskt duktig Orre ser ut på bilderna.
Kram mormor E

Moster Fia sa...

"Mamma, e lik sin mamma", hehe.. Ja va kul att allt känns bättre nu! Å Orre e verkligen supersöt, vilken duktig liten grabb han e :)
Grattis Orre p 7 mån dagen <3 Kram!