tisdag 14 september 2010

Det är okej..

...när jag vaknade upp idag kände jag en sån ångest och jag vet inte var den kom ifrån men kände mig totalt värdelös och skyldig.
Men sedan tänkte jag på hur jag alltid gör det jag måste och jag sköter om Orion hur dåligt jag än mår och mer än så behöver jag väl inte göra? man kan inte vara på topp varje dag och så länge jag sköter om Orion som jag ska och ser till att han är torr, mätt och glad så har jag gjort det som behövs.
Såklart att man inte ska gå runt och må dåligt hela tiden och det är inte kul för alla omkring en men det är OKEJ att inte alltid vara på topp.
Om jag bara kan stanna kvar i den här tanken och känslan så kommer det nog att bli bättre och bättre.
Och Orion har fått en stort rivsår i pannan under natten som jag inte är riktigt säker på hur det kom till men antagligen har han nog rivit sig själv i sömnen och nu är det tvättat så förhoppningsvis läker det snabbt.
Jag blir alltid så glad över att tänka på vilket kry, stark och fin liten kille jag är som lyser upp alla i sin omgivning med sina upptåg och sitt glada humör!
Orion och Anders är det bästa som någonsin kunnat ha hänt mig i mitt liv även om man har sina upp och ner perioder och jag älskar min familj mer än något annat.
Och sedan har jag utöver det en så fin familj...världens snällaste syster, mamma och pappa som stödjer oss när vi behöver det.

Och så fick jag nyheten om att syster Sofia kommer hit några dagar nästa vecka! jippie!

Och vad hände igår då? jo det ska jag berätta för er.
Vi började dagen ganska tidigt med att gå till kyrkan och sjunga och leka och Orion verkar tycka det är kul men de andra barnen och även de i hans egen ålder är inte lika utvecklade som han är och de flesta försöker inte ens krypa än förutom en liten flicka som var 6½ månad som försökte sig på att krypa efter lilla Orre så gott det gick.
Men sedan fick det ett lekrum och Orion hittade en larv på hjul och den gjorde honom helt exalterad!
Idag är det också möte där men jag vet inte riktigt om vi ska dit eller hur vi gör för det är pappas sista dag här i Växjö och jag tror jag vill umgås med han och hans flickvän lite innan de åker hem igen.
Ja vad hände mer igår? för Orion var det en aktiv dag utöver kyrkan då han och sin morfar med respektive tog en långpromenad med vagnen medan jag och Anders vilade hemma sedan kom farmor Ann-Sofi över och hälsade på och lekte med Orion.
Det måste vara kul för Orion att bli så beundrad som den lilla tjejtjusaren han är!
Efter att farmor hade åkt hem blev vi bjudna på hemlagad kycklingsallad och mums säger jag bara det gjorde dem bra!
Och Orion fick sitta med och äta sitt kvällsmål.
Sedan blev det lite prat vid middagsbordet innan sällskapet drog sig tillbaka till hotellet och jag och Anders hade en mysig kväll framför tvn.

Idag ska vi gå på restaurang och då blir det thaimat för hela slanten!
Jag återkommer senare ikväll med lite bilder.
(Det blev ett långt inlägg detta)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att läsa ditt långa inlägg...
Roligt att det händer så mycket bra saker och bättre blir det,så det så...
E

Moster Fia sa...

Mm mkt postivt som händer :) Ska bli kul å ses nästa vecka!! Kram