tisdag 7 september 2010

Så...

Vi har precis varit i Johanneskyrkan med Orion och sjungit roliga sånger och träffat andra bebisar..både större och mindre!
Det tycker Orion och mamsingen att vi ska göra om flera gånger så nästa måndag ska vi dit igen och då är det bara för barn mellan 0-9 månader så då kanske Orion får träffa fler jämnåriga kamrater.
Vi träffade iallafall en bebis i Orions ålder som heter Olle och är hur söt som helst och till skillnad från mitt lilla yrväder så är han en lugn och ganska laidback liten kille.

Och igår så tog vi en promenad till stan för att lämna tillbaka filmer vi hade hyrt och sedan gick vi och handlade lite saker och jag passade på att köpa en hårfärg och äta sushi!
Sedan begav vi oss hem med bussen för jag kunde inte promenera tillbaka då jag fick skoskav på ditvägen.
Nu har vi förresten vänt på sittliften så nu åker Orion framåt i barnvagnen och det är en himla succé så han kan se allt och inte bara mammas tjocka rumpa som vickar fram och tillbaka.
Och på kvällen så färgade jag håret, det stod att färgen skulle vara kopparblond och det blev den...nästan lite för röd men jag tror det kommer blekas lite och inte bli lika intensivt efter några tvättar.

Det är skönt att få komma ut lite och göra lite saker för det har varit lite för lite av det de senaste veckorna men nu ska vi banne mig aktivera oss lite mer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättehärligt att ni haft en så bra dag!
Vi har varit ute och handlat mat idag samt plockat litet kantareller så nu blir det biffar med kantarellsås och potatis till middag.
Kram E

Moster Fia sa...

Kul att d rullar på! Ja Orre lär ju trivas i barnvagnen ännu bättre nu :)