fredag 22 oktober 2010

Det var en fin dag..

..igår, dels för att det gick så bra på bvc och sedan tog vi oss till Leos lekland och man mår så bra när man vet att Orion har roligt och är glad, sedan åkte vi och tittade vad ett nytt lego skulle kosta och fanimig för 45 bitar + en simpel plastlåda så går det på minst 600 spänn...för plast???
Nu börjar jag inse hur jävla dyrt det kommer bli när Orion kommer börja önska sig det ena och det andra, bara en simpel gå-vagn kostade nästan 400 kr...usch det blir att försöka hitta något bra begagnat istället.
Och så lagade vi stek igår med världens godaste kantarellsås och klyftpotatis..otroligt gott var det och steken fick godkänt även om det var första gången vi testade på att göra det och utan någon termometer..lite torr kanske men det kompenserade den otroligt goda såsen upp för.
Ja sen hände det väl inte så mycket mer, Orion var trött som en gris ganska tidigt och jag och Anders njöt av mätta magar i soffan och hade det mysigt.
Igår mådde jag bra och det var längesedan jag kände så och jag hoppas att det kan vara ett steg i rätt riktning.
Idag har vi inget inplanerat men något kan man kanske hitta på?
Nåja, just nu är allt bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då får jag önska er en trevlig helg!
Själv jobbar jag...
Kram E

Moster Fia sa...

Ok, låter skönt!

Hmm.. Stek.. Tycker en ringklocka ringer i bakhuvet.. Vilka brukar äta stek t helgen.. Mamma, e lik sin mamma, tralalalalalalalaaaalaaalalaaa.. ;)

Låter gott, kanske skulle testa d jag m nån helg! =P

Lilla familjen! sa...

Jo men det här var ju på en torsdag :P