onsdag 6 oktober 2010

Förkylter...

..Japp nu är det Orions tur att vara snorig och ledsen (?) men det verkar inte vara så farligt..han har feber nu och jag gav honom lite smärtstillande så att han ska piggna till lite och det verkar funka och sedan får jag köra med näsdroppar sedan när han ska ta en tupplur så att han kan andas genom näsan för annars funkar det aldrig.
Men det har varit en tuff natt som Anders tappert har tagit och nu tar jag över facklan så att han får sova ut ordentligt för det förtjänar han minst sagt.
Förkylter + ny tand + hård i magen = en inte så jätteglad Orion.

Utöver denna tråkiga nyhet så kan jag säga att vi hade det jättekul igår och vi åkte och lekte lite på Leo's lekland och Orion fick äta sin middag och vi tog en fika och efter det hälsade vi på hos Ann-Sofi och Orion plinkade med passion på hennes piano medan Anders blev klippt och ser nu ut som en människa mer än en neandertalare, och oj vad han älskar det där pianot!
Men ja Orion var inte heller igår på sitt bästa humör men det finns ju anledningar till det.
Efter vi hade varit där så tog vi oss hem och jag lagade den där supergoda kycklingsalladen som vi åt till middag och Orion sin kvällsmat.
Jag tycker så mycket om när alla tre äter vid matbordet samtidigt...det är så mysigt.
Och sedan var det läggdags och ja...jag har ju redan berättat hur det var...

Glömde bort också att berätta att Orre's Bamse tält har kommit! och det är Bamse stort! det fyller ut halva hans rum men kul är det!

Här kommer det ett par bilder från igår när det var dags för bad och sedan när vi var på Leo's lekland!







2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gullig Orre är på bilderna.
Hoppas förkylningen ger med sig så han kan sova bättre. Kram E

Moster Fia sa...

Orre, vilket litet busfrö! :)
Härliga bilder! Oj va skoj m ett Bamsetält, d måste ju va superkulå krypa runt i!!

Han e kanske lite musikalisk, ligger ju p Sjögrens sida..

Krya p er! Kram