måndag 15 november 2010

Men jaha..

..så ska man vara ensam hemma med Orre i tre dagar för Anders ska på kurs nere i Malmö, det är nämligen så att han har fått jobb som försäljare och ska lära sig ett och annat om det.
Och jag är väl lite skeptisk, både till tanken att vara ensam men också till hur bra (eller dåligt) han kommer tjäna på det, fast vem vet det kanske blir bra? Man får aldrig veta om man inte tar chansen....det är bättre än noll och han kan söka jobb vid sidan av.
Sålänge han säger nej till jobbet att arbeta som lastbilschaufför och tjäna en hel del men vara borta 3 veckor varje månad för det kommer inte funka alls.
Och jag har haft mitt andra möte hos kuratorn och det kändes bra även om det var ganska känslosamt och ännu är det mest analys, men snäll och seriös verkar hon vara och hittills känner jag mig trygg att anförtro mig till henne.
Jag hoppas att det här kan hjälpa mig, jag behöver verkligen få hjälp och arbeta med mig själv så jag kan lära mig hantera alla känslor och komma lite mer till ro.
Just nu så känns allt väldigt intensivt, Orion är en skitsnäll och glad kille som vanligt men oftast känner jag mig trött och otillräcklig för honom nu när han börjar bli mer aktiv och sökande av sig och sedan är det ovissheten om ekonomin..kommer vi klara oss?
Och ja...denna jävla ensamheten och jag känner mig mer och mer desperat överhuvudtaget.
Antagligen har vädret en del med att det känns extra tungt just nu..usch för november månad och detta mörka och blaskiga väder...blä!
Ja sedan kan jag också berätta att vi var och hälsade på Mia igår på sjukhuset och hon verkar lika närvarande som alltid men hon får stanna på sjukhuset till onsdag åtminstonde.
Vi får se hur allt går, nu ska jag ta mig något att äta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas nu att det går bra med Anders nya jobb. När ska han på kurs? Kram E

Anders sa...

Tisdag kl 13 till torsdag kl 16