onsdag 17 november 2010

Stålmorsa eller mesmamma?

Jag ska försöka att inte klaga men oj vad tufft det varit detta dygn då Anders varit borta.
Orion var en orkan igår och samtidigt hade han ordentlig diarré så det blev 3 klädbyten tack vare att skiten sprutade ut och rann över och ut i kläderna.
Och natten..ja Orion somnade tidigt, redan vid 19:30 och jag gick och la mig vid 21-tiden....och visst är jag väl medveten om att Orion vaknar upp på nätterna och vissa gånger fler än andra nätter men det jag inte var beredd på var att han skulle vakna runt 12 och sedan inte gå att söva på ungefär 3 timmar.
Efter en timme av att ha gått runt, gett honom flaskan, vyssja och klappa på rumpan så fick jag nästan panik av trötthet och började själv storböla så nu är jag lagom svullen runt ögonen.
Till slut gav jag upp och lät honom ligga i sängen och skrika av sig lite och efter ett tag gick jag in och stoppade in nappen och klappade honom på rumpan och då sov han igen i ungefär 4 timmar och sedan en timme till efter ett tidigt uppvak.
Nu är jag visserligen trött men inte överdrivet och jag får hoppas på att Orre sover lite bättre inatt..men jag känner mig samtidigt lite väl bekväm av mig också och nästan lite oförskämd mot alla mammor därute som tar hela ansvaret dygnet runt, där kan man verkligen prata om superkvinnor!
Men värst är nog känslan av ensamhet och att jag inte vet vad jag ska göra av dagarna, dock så ska jag och Orre åka med Ann-Sofi och besöka mormor Mia som kommer hem från sjukhuset idag så lite får vi komma ut!
Nu ska jag passa på att vila lite medan Orion har sin lunchslummer...Ciao!

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Låter tufft.. Kram