torsdag 9 december 2010

Ber om hjälp...

..från er som känner mig, det är nämligen så att jag försöker hitta en aktivitet som jag kan sysselsätta mig med några timmar i veckan så att jag får unna mig själv lite tid från hemmet och göra något roligt...saken är den att jag har idétorka och internet hjälper mig inte så mycket.
Har ni några förslag?
Nu vill jag verkligen att mensen ska komma, har gått runt med pms i nästan en hel vecka och det är inte det roligaste och jag tror att jag ska boka tid hos vårdcentralen och se vilka alternativ det finns som kan underlätta under dessa jobbiga dagar.
Jag hade aldrig sådan här pms innan jag fick barn och visst jag hade känningar men långt ifrån så jobbigt som jag har det nu.
Och eftersom jag var sjuk igår så hände det inget direkt, vi åkte till loppmarknaden Kupan här i stan och jag hittade en rolig mössa att köpa och sedan tog vi en promenad bort till ÖoB och handlade lite mat.
Ibland undrar man hur segt det kan bli på dagarna och sjukdomar underlättar inte för någon, stackars Orion snorar som en galning han med och blir helt sjövild när jag försöker att torka näsan på honom.
Och favorit i repris: Orion sket nyss i blöjan så jag avrundar detta inlägg med denna nyhet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att du skulle må bra av att sjunga eller måla...Du har ju talang i båda...Kram E

Moster Fia sa...

Testade en kurs i akvarell på Folkuniversitetet. Va riktigt roligt å prestigelöst. Kändes som rehab för själen när man va där :)
Rekommenderas!

Kram <3

Moster Fia sa...

Ps. Folkuniversitetet har en massa andra kurser oxå, typ drejning å smyckestillverkning. E ganska dyrt, men brukar va bra kurser. E inget riktigt "universitet", utan alla har behörighet att söka.

Kram