torsdag 9 december 2010

Kosta!

Idag drog vi ut på äventyr på eftermiddagen till Kosta! ni vet där de tillverkar glas.
Och jag måste säga att det var så extremt vackert, de hade klätt alla träden i ljus och med all snö som ligger drivor och det är kristallklart ute!
Ditresan gick bra, Orion sov hela vägen och när vi kom fram gick vi runt i Kosta Outlet och glodde i de olika butikerna, en som vi var inne hade riktiga fynd som t.ex en hårfärg jag brukar köpa för ungefär 99 kr kostade 39 kr där borta! gissa om jag kände att jag gjorde ett klipp där.
Och Orion gick inte heller lottlös, han fick med sig en massa färgglada fiskar med sig hem som han verkar vara väldigt förtjust i!
Och Anders köpte godis...
Ska man åka dit ska man egentligen se till att ha plånboken full med pengar så det blev väl lite fattigt men jag ville mest åka dit för att se på deras ljusdekoration.
Vi stannade där drygt en timme...innan vi åkte dit hade vi i tankarna att vi skulle ta oss en promenad men det var iskallt ute och blåste dessutom så vi åkte hem ganska snabbt och bilresan hem var väl mindre rolig för Orion skrek från början till slut i ungefär 45 minuter..stackaren.
Så fort vi kom och han fick lite kvällsmat sken han upp till en liten sol igen och kröp runt och garvade åt mina dumma miner..sötnosen.
Nu ligger han och sover och jag ska äta en väldigt sen middag snart och jag ska avsluta detta inlägg med ett par bilder jag tog i Kosta.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackert...Orre är ju lika söt som vanligt. Skönt för er att komma iväg litet. E

Moster Fia sa...

Wow, va vackert! Låter som alla tre fick m sig nåt som ni vill ha :) Du å Anders e ju ganska förutsägbara där, haha..