lördag 11 december 2010

Saker man tycker om..

..men gör allt för sällan som att dricka te, det borde jag göra varje dag och jag har slutat helt med kaffe för det gör mig så dålig i magen och jag är ganska känslig mot koffein eftersom jag är konstant stressad nuförtiden och det stärker bara ångesten.
Men te är så gott och jag slipper biverkningar...såklart tycker jag att en kopp kaffe kan smaka gudomligt men det är inte värt det.
Så har ni några bra förslag på något gott te att köpa in? jag har massvis hemma och även lösvikt vilket är godast men oftast är jag för lat för att göra det utan väljer de tråkiga påsarna.
Nåja nog om det, igår så hade vi det ganska trevligt hela dagen och Orion och jag var vänner och lekte en hel del och busade i badet båda två tills han själv tröttnade och ville upp!
Sedan var jag på samtal igår och det känns så bra att ha någon att anförtro sig åt som också kan komma med konstruktiva förslag...äntligen har jag kommit rätt och jag tror att det här kommer hjälpa mig.
Tidigare har jag aldrig riktigt varit helt med på noterna och inte riktigt velat ta emot hjälp men nu gör jag detta till 100% och det är mycket för att jag har blivit mamma och jag har ett ansvar för att både jag och Orion ska må bra.
Förkylningarna (min och Orions) börjar ge med sig lite fast Orion hostar lite mer nu än han gjorde innan och så gör jag men det verkar mest vara slemhosta så jag tror att det kommer ge med sig ganska snart.
Äntligen börjar kroppen rensa ut allt ordentligt även om det inte är så trevligt och jag hoppas att vi är helt friska nästa vecka så att jag inte behöver oroa mig för att gå ut med Orion på promenader nu när det är så kallt och det retar lungorna just nu.
Och det har snöat igen! mer mer mer! kanske inte lika kul för Anders som ska jobba idag och köra runt.

Nåja, nu ska jag ta en till kopp te och hoppas att det hjälper till att lösa upp slemmet när inte hostmedeciner verkar hjälpa ett dyft.

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Jordgubb å vanilj, samt champagne te i lösvikt..

Skönt att samtalskontakten fungerar bra!

Kram <3