lördag 15 januari 2011

Bättre...?

Jag vet inte...eller mja det känns lite lättare idag men tristessen har varit överhängande och både jag och Orion har varit 50/50 i humöret idag med både solsken och mulet men inget åskoväder tur som är.
Förresten så ringde min gamla skola upp mig igår och sa att dem har hittat mitt slutbetyg och snart dimper det ned i postlådan och det är jag glad över för så snart jag har det så springer jag ner till arbetsförmedlingen och ser till att få allt fixat!
Sedan får vi se när jag börjar studera men jag hoppas att jag kan börja redan i mitten av februari.
Det är så skönt att ha ett datum nu när Orion ska börja i förskola och jag kan få komma ut lite mer och det ska jag ta vara på.
Sedan jag flyttade ner hit har jag känt mig lite som en svamp som suger åt mig all social kontakt jag kan få så att börja studera är det jag brinner för nu, få komma ut och lära mig känna lite fler och skaffa ett eget socialt nätverk.
Att flytta och sedan få barn är nog det tuffaste jag har varit med om och jag har fått kämpa en massvis men jag har också upplevt en lycka som jag aldrig känt förut med min egna lilla familj.
Allt som har hänt är egentligen positivt även om det känts tungt många stunder och jag har lärt mig så mycket om mig själv och allt tack vare Orion och Anders.
Innan jag fick Orion gick jag lite i en dimma av ogiltighet och jag hade ingen motivation till något och det ljusa stunderna där jag kände motivation förlorades snabbt och jag var på ruta ett igen.
Man kan säga att när Orion föddes fick jag en nystart, ett mål och en massvis med ansvar och det behövde jag.
Denna gång ska jag lyckas och jag ska ge 100%!

Hmm det här inlägget blev inte som jag tänkt och det jag tänkte var att jag kort skulle redovisa om våran lagom tråkiga dag men så snöade jag in på det här.
Nåja tillbaka till vardagen..Orion har fortfarande problem med bajsandet och jag börja fundera på att utesluta laktosprodukter och se om det är det som är boven i dramat någon vecka och om inte det hjälper så blir det till att göra ett ytterligare besök på vårdcentralen.
Utöver det så mår han väldigt bra och är en glad liten kille som alltid med massvis av energi och river ut alla saker i de skåp han kan öppna!
Sömnen går det upp och ner med som det alltid gjort, en natt för ett par dagar sedan så sov han utan att vakna upp en enda gång men natten därefter så vaknade han mitt i natten och sysselsatte sin far i 1 ½ timme.
Vi får hur han sover efter han har fått in en rutin på dagis..jag håller tummarna!

Nej nu ska jag leka med Orion som börjar bli otålig på att jag sitter här, ta hand om er!

1 kommentar:

Moster Fia sa...

Mmm skönt att du e p rätt spår sis! :)

Kram <3