måndag 25 april 2011

Jag lever..

..om än knappt.
Helgen har varit förjävlig och jag fick återfall av feber och mått pyton.
Det som börjar bli bättre är ögonen och inflammationen verkar börjar dra sig tillbaka, Orion är i princip frisk nu.
Men såklart...igår kväll började det sticka på en annan plats på läppen så nu har jag ytterligare ett gigantisk munsår som ligger och sväller på underläppen och jag känner mig lika vackert som brukat dasspapper.
Jag är fortfarande väldigt medtagen och trött efter den här veckan men nu hostar jag åtminstonde upp skiten som har legat och irriterat luftrören.
Nu hoppas jag på att jag inte får lunginflammation, ibland känns det som så...antagligen är det bara hypokondrikern i mig som talar.

När det kommer till påskfirandet så blev det inget alls utan vi beställde en pizza istället på lördagen och svullade i oss den med påskmust.
Orion mår ganska bra förutom en eländig hosta som sitter i och härjar under både dagar och nätter.
Det har inte varit så roligt för honom den senaste veckan med en sjuk mamma som mest legat på sofflocket och en trött pappa.
Men farmor har varit snäll och hjälpt till när Anders har jobbat och då har det blivit utflykter ut i grönskan och hästarna!
Usch vilket dåligt samvete jag har för att Orion haft det så otroligt tråkigt vissa gånger under den gångna veckan.
Jag hoppas att vi slipper bli så här sjuka på ett tag nu så för som det sett ut de senaste två månaderna har vi knappt hunnit återhämta oss från sjukdomarna innan en ny kommer.

Jag kommer nog inte gå till skolan i morgon och jag är lite osäker på om Orion ska till förskolan men vi får se lite senare hur han mår.

För Anders del har den här veckan nog varit ganska uttröttande och jag ska försöka hålla ut så länge jag kan och ta hand om Orion själv nu på morgonen så han ska få sova ut lite.
Men han lyckades sälja två maskiner under helgen så han är glad ändå!

Nåja, nu ska jag försöka sätta mig ner med Orion och leka lite.

Inga kommentarer: