måndag 27 juni 2011

Praktik.

Ja så är det måndag och midsommar är över...oj vad tiden går fort!
Vi har tagit det lugnt under midsommaren och var i Braås en snabbis och tittade på midsommardansen och åt tårta.
Resten av midsommaren avnjöts av god mat och umgänge av min fin lilla familj!
Och idag så var det dags att ge järnet igen och dagens meny var kålpudding, pytt i panna och ceasarsallad.
Jag tog hand om pytten och det gick bra men det blev väldigt stressigt i köket under lunchtid då alla ville ha sallad vilket inte är så vanligt så det blev mycket fokus på det och disken blev glömd och jag (som inte behövde stressa med min mat) fick stressa som en galen vid disken och tömma brickor i super fart!
Jag har känt mig trött i köket tidigare men idag trodde jag att jag skulle svimma mitt i allt...
Jag märker helt klart att jag inte är van vid att jobba men det får det bli ändring på, och jag ger mitt bästa varje dag!

Efter allt detta så var det dags att åka hem till en sjuk Orion (som hade feber under förmiddagen men mår prima nu) och en trött Anders och fixa pannkakor med glass och sylt samt duscha.

Förresten glömde jag bort kameran till midsommar..suck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får slita hårt Sussi men det verkar kul också...Hoppas att sista praktikveckan går bra.
Vi hade också en fin midsommar med god mat i glada vänners lag.
Vi hörs! Kram E

Moster Fia sa...

Bra jobbat Sussi! :)

Kram syrran